Oblíbené příspěvky

středa 18. července 2012

Zahradnice v sezóně zkrátka není k mání...

takže dnes souhrnně a fotograficky:
Chlapci by nejraději hospodařili už ve velkém....

Takhle se zahrádka rozbujela v červencovém počasí (trochu připomínajícím deštný prales). Až na ty kroupy velikosti slepičích vajec....

Dýně a rajčata nepřežili jedny mrazy v červnu. Doplnila jsem je z několika dalších zdrojů, ale už vážně nevím, co vše mi tu roste a co se urodí ;-) Poučení – příště počkat ještě tak týden po zmrzlých a bez vlastního pařeniště ani ránu.

O kedlubny je ohromný zájem. Zhora je spásá pes, zdola slimáci. Takže bio obrana? Pepř a feramol. Toto (pokud se toho dožije) bude Gigant.

Jedno s bezejmenných rajčat. Zpočátku jsem je stříkala kaseinovým bioslizem proti plísni, ale nyní s tou kadencí deště 2-3x denně to fakt nechám na andělech strážných....

Jedna z mála kedluben co přežila Hermínin apetit.

Měsíček nejen přitahuje hmyz a nádherně vypadá, ale také suším jeho okvětní plátky na léčivé čaje. Tajný sen je zkusit výrobu měsčkové masti...ale jaksi není čas shánět další suroviny.

Frantíkův záhonek.

Květy brutnáku se dávají do salátu (a já i do nakládaného hermelínu). Dají se kandovat. Olej je sice vzácný a drahý, ale v nejbližší době to zkoušet nebudu. Jinak výborně láká hmyz, včely a u rajčat působí ochranně a podpůrně. A na co se těším - při pálení staré nati prý efektně jemně vybuchuje, jako malý ohňostroj ;-)))

Poznáte??? Takhle kvete ředkvička!

Svazenka vrásčitolistá - zelené hnojení a krásná ozdoba.

3 komentáře:

  1. krasa, jak se to rozbujelo, treba mne to zahradniceni taky nekdy chytne:o))Lena

    OdpovědětVymazat
  2. moc se mi Tva zahradka libi. Az Ti vbudoucnu bude treba synek trochu pomahat, bude jeste peknejsi.
    P.S. chleba, kterys upekla je opravdu vyborny :-)
    Marge

    OdpovědětVymazat
  3. Máš to pěkně barevné, jen by byl potřeba ještě klobásovník :-).
    Houmí

    OdpovědětVymazat