Oblíbené příspěvky

pátek 13. ledna 2012

Ježíšek a jeho plody

Letos jsem musela být mimořádně hodná. Ježíšek mi splnil přání a mimo jiných dárků (třeba elektrický papiňák ;-) mi naježil
i BioAbecedář Hanky Zemanové.


Knížce jsem dokonale propadla a naší pididomácnost začala zaplavovat pohanka, klíčky, syrovátka a jiné dříve nevídané věci.

Minulý víkend to u nás vypadalo jak v potravinářské laboratoři.
V kuchyni kvasilo pickles podle návodu tady: http://ekozahrada.blog.cz/1011/pickles-kvasena-zelenina-poklad-nejen-na-zimu
Na topení pak dva pokusné kvásky (zase nic :( a chleba s pohankou a klíčky.




Pickles se povedlo dokonale. I když jsem kvůli němu jednu noc téměř oka nezamhouřila, protože podle zvuků, které sklenice vydávala to stále vypadalo na blížící se výbuch.

Nyní ale máme 2 l super probiotické zeleninky a chřipka už se k nám snad neodváží.

Dneska jsem "sklidila" naklíčené fazolky adzuki a hned je použila na večeři.


Po několikátém nezdaru s kváskem objednávám českou superpekárnu, která umí kvásek i kvasit. Navíc prý zvládá i džemy a SÝRY... bože, já žu fakt nebudu stíhat chodit do práce!

Zahrada spí, ale já bych raději ani nespala. Na stole se mi hromadí permakulurní a zahradnická literatura a já bifluju a vymýšlím a už mám celkem strach, že jaro příjde dřív než to stačím všecho nastudovat a vymyslet. No, snad alepson na tom kurzu Rodových statků neutrhnu moc velikou ostudu, že bych byla permakulturními vědomostmi zcela netknutá :)

Moje aktuálně best literatura:
A pak Klíčová dírka (starší, volně stáhnutelná čísla):
http://permakultura.cz/index.php?option=com_rokdownloads&view=folder&Itemid=143

Žádné komentáře:

Okomentovat