Oblíbené příspěvky

pondělí 24. srpna 2015

Ostružinový koláč z mandlového těsta


V lese právě dozrává spousta ostružin, a protože mám ráda spojení ovoce a ořechů, upekla jsem ostružinový koláč s mandlovým těstem. Je opravdu výborný!
Recept je inspirací z Apetitu (originál zde), já si upravila hlavně část týkající se náplně (nechtěla jsem krásné ostružiny mixovat a přidávat k nim škrob a spol.)

Suroviny na těsto:
1/2 másla
140g cukru
1 velké vejce (já použila 2 vejce M)
1 lžíce domácího vanilkového cukru (vanilkové lusky po použití dužiny uchovávám zasypané cukrem krystalem v uzavřené sklenici – cukr převezme vanilkové aroma)
300g hladké mouky
100 g sáček mandí (jemně umelu bez loupání - např. v mixéru)

Suroviny na náplň:
ostružiny z lesa (nebo mrazáku)
trocha cukru dle chuti
trocha ovesných vloček
1 vejce na potření mřížky


Vejce a oba cukry utřeme do pěny, přidáme máslo nakrájené na plátky nebo změklé a po částech přidáváme mandle a mouku. Pokud je to potřeba, přidáme lžíci studené vody. Z těsta uděláme kouli, kterou necháme alespoň 30 min. odpočinout v lednici.

Troubu předehřejeme na 200 stupňů. 

2/3 těsta vyválíme (třeba mezi dvěma papíry na pečení) a vložíme do vymazané a vysypané koláčové formy.
Na těsto nasypeme ostružiny, pocukrujeme a posypeme vločkama.

Zbylou 1/3 těsta také vyválím, nakrájím na proužky a použiju na vytvoření mřížky. Mřížku a okraj koláče potřu rozšlehaným vejcem.

Peču cca 45-60 min. dle barvy.

Nechte si chutnat :-)


1 komentář:

  1. Haní, už se těším, až ho někdy ochutnám. Pa Marge :-)

    OdpovědětVymazat