Oblíbené příspěvky

pátek 17. června 2011

Zahradničení po internetu

Tento týden se mi povedly dva príma nákupy přes internet. Trochu po sezóně jsem se začala shánět po semenech nebo hlízách topinamburů. Po několika neúspěšných pokusech s inzeráty, jsem si dala poptávku na mimibazar.cz
Asi za 14 dní se mi ozvala neuvěřitelná paní Kamila z Orlických hor:
Dobrý den, objevila jsem, že sháníte topinambur - u nás roste planě cca 2 km od nás u pole. Mohla bych vám tam zajet s kočárem s malým a něco naďoubat, záleží kolik toho chcete. Dnes jsme jeli kolem a má to pěkné hlízy, teď je rostlina cca 30 cm vzrostlá, ale když stvoly olámu, tak vám hlízy pěkně vyraší. Dejte vědět, jestli máte zájem, určitě se domluvíme. K

Dohodly jsme se a ve středu za mnou do práce přicestovala velká krabice plná topinamburů. Už se těším, až vytyčím další claim na zahradě a začnu s pěstováním a vařením této exotky ;-)



K druhému nákupu mě inspirovala paní Klára na stránkách Co nového na kopci. Po několika pochvalných a lákavých zmínkách o účincích vlastní arnikové masti uveřejnila návod na výrobu masti i na další použití arniky. A info, že se dá koupit v Krakonošově zahradnictví v Jilemnici (http://krakonosovozahradnictvi.cz/). Neodolala jsem a objednala. Samozřejmě to neskončilo jednou arnikou, ale přidala jsem do objednávky ješte rakytníky, růži svraskalou (oboje na šťávy a džemy) a maliny dvakrát plodící. Pak jsem bez odezvy šest dní čekala. Šestý den jsem napsala zahradníkům email, zda mám vůbec objednáno, že zatím nemám ani čárku odpovědi, ani balíček. Jakmile jsem dotaz odeslala, zazvonil pošťák - on na to snad čekal za dveřma ;-)))

Následují fotky. Neděle, kdy jsem sázela a fotila, byla neuvěřitelná. Neustále se střídal prudký déšť a sluníčko. Nedalo se tedy čekat na dobré světlo ;-)


Čtyři maliny teprve čekají na své místo.

Pokusná topinambuří plocha mezi rybízy.

Před zahradu jsem zapíchla rakytníky. "Kluk" v předu a za ním po větru "holky".

Jahodám pod švestkou to moc nešlo, tak se přestěhovaly.

Vytoužená arnika.

Muchovník začíná zrát.


Růže svraskalá.

A Hermína ukazuje jak poskočil mangold a spol. v záhonu u balvanu.

Žádné komentáře:

Okomentovat